یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ |۲۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 29, 2024
حجت الاسلام علی ذوعلم

حوزه/ حکم رهبر انقلاب برای کمک به لبنان واجب عینی است. تا زمانی که این حملات خبیثانه و دژخیمانه ادامه دارد، حتما بر همه کسانی که توان دارند، این حکم یک واجب شرعی را ایجاب میکند که به طرق مختلف و ابزارهای مختلف این حمایت را اعلام و ابراز کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم در سخنانی به بند پایانی پیام رهبر معظم انقلاب درباره لبنان اشاره کرد و گفت:

بند آخر پیام رهبر انقلاب دربارۀ لبنان یک حکم عام اسلامی است که در همه دوره‌ها وجود داشته و قاطبه علما بر آن تاکید داشتند که اگر در نقطه‌ای از امت اسلامی افرادی مظلوم واقع شدند و تحت ستم قرار گرفتند، دیگر مسلمانان موظف هستند که در حد توان و امکان خودشان از آنها دفاع و حمایت خود را اعلام کنند.

حکم رهبر انقلاب برای کمک به لبنان واجب عینی است. تا زمانی که این حملات خبیثانه و دژخیمانه ادامه دارد، حتما بر همه کسانی که توان دارند، این حکم یک واجب شرعی را ایجاب میکند که به طرق مختلف و ابزارهای مختلف این حمایت را اعلام و ابراز کنند.

اینکه تصور شود این یک مسئله جدید و حکم تازه‌ای است اشتباه است و در پیشه‌های قرآنی و روایی و معرفت دینی ما این بحث هم مطرح شده است و این تعبیر در بیانات حضرت امام(ره) نیز وجود داشته است.

گفتنی است در بند پایانی پیام رهبر معظم انقلاب آمده است:

بر همه‌ی مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha